Mijn vader is geboren in Brugge (België) als jongste van twee broers. Na de middelbare school, werd hij student in het Hoger Instituut Sint-Lukas in Gent, waar hij drie jaar architectuur studeerde, maar dan opgaf. Hij worstelde met wiskunde, zoals we allemaal doen in onze familie :). Hij veranderd naar Grafisch Ontwerp met specialisatie Kalligrafie. Na zijn studies werd hij freelance grafisch kunstenaar en leraar van de kalligrafie en fotografie aan de Academie van Beeldende Kunsten in Roeselare. Later werd hij een leraar Kalligrafie en Letterontwerp aan het Hoger Sint-Lukas Instituut. Hij werd één van de pioniers van de kalligrafie in Vlaanderen. Hij exposeerde niet vaak zijn werk, maar levert regelmatig bijdragen aan diverse buitenlandse edities en tijdschriften. Hij publiceert drie boeken: Schrift Boekje (geen datum), Schrift- en Letterboek (1960) en Schrift Kunst & Letterdesign (1980). Elk geeft een beknopte geschiedenis en notities over materialen, methodes en toepassing van belettering. De laatste twee geven ook veel voorbeelden van stijlen, variërend van uncialen tot moderne commerciële lettertypes. "Het ding dat je voor het eerst opvalt is de ongelooflijke scherpte van alles wat hij doet, hetzij kalligrafie het zij illustraties, en zijn verfijnd gevoel voor design. Men kan zijn werk niet veralgemenen want het is heel breed, maar hij gebruikt vaak variaties op Gothic en Uncial-vormen en natuurlijk, Humanistisch Cursief, alle gebruikt op een aparte, eigentijdse manier .... Er is een totale harmonie tussen letters en illustratie. De twee samen vormen één geheel. Illustraties hebben vaak het eenvoudige karakter van houtsneden", aldus Mary White, Engelse kalligrafe, in de nieuwsbrief van The Society of Scribes and Illuminators uit 1982.
My father was born in Brugge (Belgium) as youngest of two brothers. After secondary school, he became a student in the Higher St. Lukas Institute in Ghent where he studied architecture for three years, but then quit. He struggled with math, as we all do in our family :). He then changed to Graphic Design with specialisation Penmanship and Letter Art. After his studies, he became a freelance Graphic Artist and a teacher of calligraphy and photography at the Academy of Arts in Roeselare. Later, he was a teacher of Calligraphy and Letter Design at the Higher St. Lukas Institute. He became one of the pioneers of calligraphy in Flanders. He has not often exhibited his work, but he contributed regularly to several foreign editions and periodicals. He published three books: Schriftboekje (no date), Schrift- en Letterboek (1960) and Schriftkunst & Letterdesign (1980). Each gives a concise history and notes about materials, methods and purposes of lettering. The latter two give examples of styles ranging from Uncials to modern commercial typefaces. "The thing that first strikes you is the incredible crispness of everything he does, whether lettering or illustration, and his superb and invigorating sense of design. One cannot generalise about his work because it is so broad in content, but he often uses variations on Gothic and Uncial forms and, of course, Humanistic Cursive, all used in an individual modern way....There is complete harmony between the letters and any decoration he incorporates. The two together make one whole. The decoration, if simple, often has a wood-cut character." thus Mary White (English calligrapher) in The Newsletter of The Society of Scribes and Illuminators from 1982.